سفارش طراحی سایت و سئوی سایت در رشت گیلان ✔️ لیست قیمت و تعرفه

زاراکد، سفارش طراحی سایت و سئوی سایت حرفه ای در رشت

سفارش طراحی سایت و سئوی سایت در رشت گیلان ✔️ لیست قیمت و تعرفه

زاراکد، سفارش طراحی سایت و سئوی سایت حرفه ای در رشت

زاراکد، سفارش طراحی سایت و سئوی سایت حرفه ای در رشت ✅ تعرفه و قیمت مناسب ✅ شرکت با تجربه بالای 10 سال | طراحی سایت شرکتی فروشگاهی و...

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نکات کلیدی طراحی وب سایت

نکات کلیدی طراحی وب سایت : طراحی وب سایت دارای نکات ریز مهمی است که حائز اهمیت هستند. نخستین نکته مهم ظاهر سایت است، زیرا اولین چیزی است که بازدید کنندگان هنگام ورود به یک سایت به آن توجه می کنند.

انسان ها سلیقه های متفاوتی دارند، اما هنگامی که­­­­­­­­­ وارد دنیای وب می شوند دنبال تعدادی مؤلفه هستند تا تصمیم بگیرند که به چه کسی اعتماد کنند، از چه کسی پیروی کنند و چه کسی را تشویق کنند. نکات کلیدی برای طراحی وب سایت حرفه ای وجود دارد که در این مقاله سعی کرده ایم تا مفیدترین نکات کلیدی در مورد نکات کلیدی طراحی وب سایت حرفه ای را بیان کنیم.با زاراکد همراه باشید.

 

ساختار و طرح اولیه برای طراحی وب سایت حرفه ای:


بهتر است که در ابتدای کار و بعد از تعیین اهداف اصلی سایت، یک طرح اولیه یا به قولی اسکچ ( sketch ) وب سایت را بر روی یک تکه کاغذ ترسیم کنید تا نحوه چیدمان اولیه سایتتان را پیدا کنید .

نکات کلیدی طراحی وب سایت

در واقع این کار باعث می شود تا یک ذهنیت ابتدایی و یک درک کلی از ساختار سایت و نحوه قرارگیری عناصر سایت در کنار هم را به سادگی و بدون طراحی بر روی کاغذ بیاورید و این کار شما را در طراحی بسیار راحتتر خواهد کرد و می توانید به راحتی ترسیم های مختلفی را داشته باشید تا در نهایت به شکل و ساختار دلخواهتان دست پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید: انواع روش های طراحی سایت

رنگ بندی سایت :
در انتخاب رنگ به هنگام طراحی وب سایت باید توجه کنید سایتی که در حال طراحی قالب آن هستید چه موضوعی دارد؟ سایت هایی که علمی و تحقیقاتی هستند و بیشتر محتوا و مقالات در آنها مهم است باید رنگ بندی ساده داشته باشند. مانند متن سیاه با پس زمینه سفید؛ زیرا کاربر مدت زیادی در این سایت ها برای خواندن مقالات وقت صرف میکند که رنگ بندی ساده از خستگی چشم کاربر جلوگیری میکند.

 

نکات کلیدی طراحی وب سایت

اما در طراحی سایت فروشگاهی و خدماتی بهتر است از رنگ های شاد و تند استفاده شود. خصوصا برای دکمه ها و نوشته های خاص تا توجه مشتری برای کلیک کردن یا ثبت نام بیشتر جلب شود. استفاده از رنگ های تند فقط باید در بخش هایی از سایت باشد که قصد دارید توجه کاربر جلب شود و اگر در همه جای سایت از رنگ های تند و با کنتراست بالا استفاده کنید باعث خستگی کاربر و نارضایتی او از طراحی سایت شما خواهد بود.

 

منو ها و مسیریابی :


در نکات کلیدی طراحی وب سایت باید به منوها و مسیریابی آسان در سایت توجه کرد. متاسفانه در بسیاری از طراحی سایت های ایرانی وقتی کاربر میخواهد به بخش مورد نظر برود دچار سردرگمی میشود. برای مثال یک سایت شرکتی که صفحه مخصوص استخدام دارد اما در منو های سایت بخشی به نام استخدام وجود ندارد و کاربر بعد از مراجعه به سایت باید تمامی صفحات سایت را به دنبال بخش مورد نظر بگردد و یا بی نتیجه سایت را ترک کند!

کاربران در بسیاری از سایت ها دنبال موارد راحت هستند. فونت متون باید مناسب باشد، لینک ها به راحتی دیده شوند و…. برای نمونه: خدمات سایت، طراحی سایت در رشت ، طراحی سایت در انزلی ، بلاگ سایت، صفحه تماس و… همه این موارد باید مشخص باشند و به آسانی پیدا شوند. پس هنگامی که وب سایت خود را طراحی می کنید به این نکات توجه کنید.

 

نکات کلیدی طراحی وب سایت

 

شما باید کوتاه ترین مسیر را برای دسترسی کاربر به مطالبتان هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید. اگر حجم مطالب زیاد است میتوانید از 2 یا چند منو مختلف استفاده کنید و بخش بندی مطالب سایت را گسترش دهید تا کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود برسند.

همچنین میتوانید در ستون های کناری سایت از بخش بندی های مختلف استفاده کنید و قسمتهای پر کاربرد سایت خود را در آن قرار دهید. یک راه دیگر برای بهبود مسیریابی سایت قرار دادن نقشه سایت هنگام طراحی سایت است. با استفاده از نقشه سایت بازدیدکنندگان با مراجعه به بخش نقشه سایت میتوانند خیلی راحت صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند و وارد آن بشوند.

 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت رشت

درون مایه و محتوای خوب :


یکی دیگر از نکات مهم در طراحی وب سایت حرفه ای و بهینه سازی وب سایت ،درون مایه سایت است که باید به راحتی قابل فهم باشد چون دارای مطالبی است که بازدیدکنندگان و مشتریان را به انجام امور مختلف تشویق می کند. این نکته تمام صفحات وب سایت شما را در بر می گیرد. اگر کاربران متوجه محتوای وب سایت شما نشوند، وب سایت را ترک می کنند؛ پس در طراحی وب سایت، محتوا را با دقت بنویسید.

 

نکات کلیدی طراحی وب سایت

 

فلش و اسکریپت در وب سایت :


در طراحی وب سایت حرفه ای خود می توانید برای جذابیت آن از فلش نیز استفاده کنید ، ولی باید به جا و به اندازه کافی باشد. مثلا برای ورود به سایت ، هرگز یک فلش حجیم و بدون فایده را استفاده نکنید که کاربران را دلزده خواهد کرد. سعی کنید از منوهای فلش هم استفاده نکنید ، زیرا منوهای سایت شما تنها راه هدایت کاربران به بخش های مختلف سایتتان است.

استفاده از اسکریپت های جاوا در طراحی سایت رایج تر از فلش است ، زیرا اسکریپت های جاوا توسط مرورگرها اجرا می شوند و کاملا بستگی به مرورگر کاربران دارد و دیگر نباید نگران این بود که کاربران برنامه فلش را بر روی رایانه خود نصب کرده اند یا نه. اما سعی کنید از اسکریپت ها هم به اندازه و در صورت ضرورت استفاده کنید ، چون استفاده از اسکریپت ها نتایج مختلفی را در مرورگرهای گوناگون خواهند داشت.

 

سایز و نوع فونت :


یکی دیگر از نکات مهم در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده از فونت خوانا با اندازه مناسب است. وقتی کاربری وارد صفحات سایت شما میشود باید بتواند به راحتی مطالب شما را بخواند و نیازی به زوم کردن نداشته باشد و همچنین برای طراحی وب سایت خود فونتی انتخاب کنید که با تمامی مرورگرها سازگاری کامل داشته باشد و به صورت درست نمایش داده شود. اگر مطالب سایت شما بیش از اندازه ریز یا درشت باشد نتیجه آن نارضایتی کاربر و ترک سایت شما خواهد شد.

 

نکات کلیدی طراحی وب سایت

 

گرافیک و رابط کاربری وب سایت :


یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی وب سایت، در نظر گرفتن گرافیک و نوع رابط کاربری است. با توجه به رشد روز افزون سایت های متعدد و ایجاد شدن فضای رقابتی، شما باید در ابتدای کار نما و ظاهر سایت خود را مدنظر قرار دهید.

 

گرافیک و رابط کاربری وب سایت

و به این نکته توجه کنید که ظاهر یک سایت نشان دهنده نوع محتوا و سلیقه مدیر آن سایت است و اگر سایتی شلوغ و پر از عناصر گرافیکی نامربوط به هم را ایجاد کنید، مطمئن باشید کاربران را از سایت خود دور خواهید کرد. هم چنین باید مطمئن شوید که رابط کاربری که با استفاده از رعایت استاندارهای مناسب در سایت خود ایجاد می کنید، می تواند کاربران را به بخش های مختلف هدایت کند و آنها را مجاب به استفاده از قسمت های مختلف سایت شما کند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت حرفه ای

تصاویر در وب سایت :
هیچ کاربری از دیدن یک سایت خشک و بی روح لذت نخواهد برد. برای بخش های مختلف سایت از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده کنید. این در طراحی وب سایت حرفه ایی بسیار مهم است چون استفاده از تصاویر هم قوانین خاص خودش را داراست.

سعی کنید اگر مقالات طولانی مینویسید حتما از یک یا چند تصویر مرتبط در طراحی وب سایت حرفه ای خود استفاده کنید چون تصاویر هم باعث تنوع و رفع خستگی خواننده میشود و هم درک مطلب را برای او راحت تر میکند. یک تصویر مناسب و مرتبط گاهی بیش از چندین خط توضیح و متن به کاربر در درک مطلب کمک میکند.

تصاویر در وب سایت

 

به کار بردن تصویر مناسب با موضوع از دیگر نکات مهم در طراحی وب سایت حرفه ای است. سایز تصاویر هم باید متناسب با مطلب شما انتخاب شود. برای یک مقاله یک تصویر با اندازه متوسط (600X400) کافی است و برای منو ها و لوگوی سایت از تصاویر با سایز کوچک هنگام طراحی سایت استفاده کنید. استفاده از تصاویر بیش از حد بزرگ در مطالب باعث سنگین شدن صفحات سایت و در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری سایت میشود.

تصاویر برای استفاده به هنگام طراحی وب سایت باید خوب و با حجم کم انتخاب شوند تا باعث کاهش سرعت سایت شما نشود. توجه کنید که سرعت سایت یک فاکتور مهم در سئو و بهینه سازی وب سایت شما است که باید از ابتدای کار طراحی وب سایت حرفه ای همه جوانب را در نظر بگیرید.

 

تراکم و اهمیت آن در بهینه سازی وب سایت :


همیشه سعی در به روز رسانی وب سایت خود داشته باشید. به روز رسانی وب سایت نیز یکی از روش های بهینه سازی وب سایت و سئو است و می تواند به معنی اضافه کردن محصولات جدید ، اصلاح اطلاعات ، افزایش تراکم با استفاده از رسانه های اجتماعی و یا اضافه کردن جاذبه های اضافی برای بازدید کننده بیشتر باشد. در واقع هر چه به روز رسانی بهتری داشته باشید بازدید کننده بیشتری هم خواهید داشت.

اعتبار و ارزش وب سایت :
سایت شما باید صفحه ای جداگانه برای ارتباط بازدیدکنندگان با شما داشته باشد. این صفحه باید شامل اطلاعات تماس مانند ایمیل،فرم ارتباطی،آدرس و شماره تلفن شما باشد؛ مواردی همچون گواهینامه ها، صفحات شبکه های اجتماعی، توضیحات و کامنت ها در محتوای صفحات وب سایت، به شما ارزش و اعتبار می دهد. ارزش سایت یکی دیگر از نکات بهینه سازی وب سایت است.

 

بیشتر بخوانید: تاثیر نشانه های بصری در طراحی سایت

اطمینان و امنیت سایت :


شما باید به کاربران و مشتریان وب سایت خود این اطمینان را بدهید که مطالب و داده هایی که در اختیار شما قرار می دهند، مخفی و محرمانه خواهد ماند و در اختیار فرد دیگری قرار نخواهد گرفت. اگر شما فروشنده هستید باید از بستر مطمئن SSL استفاده کنید. اگر شما از مشتریان و مخاطبان تقاضای آدرس ایمیل و تلفن می کنید باید به حریم شخصی آنها احترام بگذارید. پس تلاش کنید اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان را با حفظ ایمنی اطلاعات آنها جلب کنید.

 

اطمینان و امنیت سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی